Friday, March 9, 2012

Dah ke belum???


>Pada suatu malam yang hening,dua orang perempuan nyenyak tidur di dalam bilik di sebuah asrama.

          Tiba-tiba Siti terjaga kerana ingin membuang air kecil.Siti terus mengejutkan Lina,rakan sebiliknya untuk menemankannya ke tandas.''Lina,temankan aku ke tandas jap.Tak tahan dah nie..''.''Alaa kau pegi laa sorang-sorang.Malas laa..'.''Ala jom laa aku takut nie..''.''Yelaa yelaa jom''.Sesampainya di depan pintu  tandas,mereka mendapat tahu yang pintunya terkunci.

           Siti bersuara''Jom laa kita ke bilik.Tak jadi aa nk buang.Aku pegi dulu laaa.''.Siti terus berlari ke biliknya.Satu saat kemudian Siti datang semula ke tempat Lina.Belum sempat Lina ekori Siti ke bilik,tapi Siti  sudah datang semula.Lina kehairanan.

          Siti berkata,''Jom kita ke bilik sebelah.Kan bilik sebelah tak berkunci.Budak sebelah kan cuti sempena SPM''.Tetapi Siti kelihatan lain pula.Kelihatan lebih muram dari tadi.Siti tertunduk sahaja.
''Jom''.Ajak Lina pula.

         Sebelum Siti menutup pintu,Lina menunjukkan kesepuluh jarinya menandakan diberi masa selama sepuluh minit.Siti mengangguk.Perlahan-lahan Siti menutup pintu sambil mengukir senyuman misteri pada bibir.
          Tiba-tiba Siti terjaga kerana ingin membuang air kecil.Siti terus mengejutkan Lina,rakan sebiliknya untuk menemankannya ke tandas.''Lina,temankan aku ke tandas jap.Tak tahan dah nie..''.''Alaa kau pegi laa  sorang-sorang.Malas laa..'.''Ala jom laa..aku takut nie..''.''Yelaa yelaa jom''.Sesampainya di depan pintu  tandas,mereka mendapat tahu yang pintunya terkunci.

         Siti bersuara''Jom laa kita ke bilik.Tak jadi aa nk buang.Aku pegi dulu laaa.''.Siti terus berlari ke biliknya.Satu saat kemudian Siti datang semula ke tempat Lina.Belum sempat Lina ekori Siti ke bilik,tapi Siti  sudah datang semula.Lina kehairanan.Siti berkata,''Jom kita ke bilik sebelah.Kan bilik sebelah tak berkunci.Budak sebelah kan cuti sempena SPM''.Tetapi Siti kelihatan lain pula.Kelihatan lebih muram dari tadi.Siti tertunduk sahaja.

          ''Jom''.Ajak Lina pula.Sebelum Siti menutup pintu,Lina menunjukkan kesepuluh jarinya menandakan  diberi masa selama sepuluh minit.Siti menunggu dalam ketakutan.

          Sepuluh minit kemudian,Lina bersuara''Dah ke belum??''.''Belum''..''Dah ke belum?''.''Belum''.Terdengar suara yang semakin garau dan menakutkan.Sekali lagi Lina bertanya dalam ketakutan''Dah ke be...belum?''...''Dah.......''.Suara yang sangat menakutkan kedengaran sambil pintu tandas tandas di dalam biliknya yang tadi berkunci kemas terus terbuka.Lina cuba membuka pintu yang dimasuki Siti ternyata Siti sudah tiada.''Mana Siti nie?''.Lina berlari ke bilik.Tiba-tiba Lina terjatuh dan terus bangun cepat-cepat.Lina menoleh ke belakang dan terlihat muka yang mengerikan tersenyum ke arahnya sambil mengungkapkan parkataan''Daaaaah'' dengan suara garaunya.

          Setelah sampai di bilik,Lina lihat Siti tidur nyenyak sahaja.Siti pun terjaga dan bertanya''kenapa nie?Aku tersedar sebab tak tahan nak buang air kecil.Tetiba je aku tengok kau berlari dengan muka pucat kau tue''.Giliran Lina pula''Apsal kau pergi and then datang balik dekat aku kat tandas tadi??''..''Aku ngantuk sangat..tapi aku tak pergi balik kat tandas tadi.Aku terus tidur''....

             ?????????????Siapa yang ditemankan Lina tadi???????????????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...